A Budai Egészségközpont Budapest meghatározó magánegészségügyi intézménye, mely teljes körű, személyre szabott szolgáltatásait megbízható, hiteles partnerként nyújtja ügyfelei számára.

English

10 tipp az erős immunrendszerért

Ez a cikk több mint 2 éve frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején aktuálisak voltak, de mára elavultak lehetnek. Kérjük, olvasáskor vegye ezt figyelembe!

Az időjárás egyre kiszámíthatatlanabb, egyre kevesebb friss zöldséghez és gyümölcshöz - és ezáltal vitaminhoz - jutunk hozzá, és sokkal több betegségnek vagyunk kitéve. Nagyon fontos, hogy ebben a nyirkos, szürke időben a szervezetünk megfelelően tudjon védekezni, ezért az ősz során sokkal nagyobb figyelmet kell fordítanunk immunrendszerünk állapotára. Így ahhoz, hogy a betegségeket elkerülhessük, szervezetünket is fel kell készítenünk a téli időszakra. Hogy mit kell tennünk egy erős immunrendszer érdekében, abban dr. Nagy Judit, a Budai Egészségközpont belgyógyász szakorvosa segít.

"Nagyon fontos, hogy megfelelően felkészüljünk a hűvös, csapadékos téli hónapokra, amikor a szervezetnek fokozottabban kell megküzdenie a vírusokkal és a kórokozókkal. Azonban nem elég, ha csak multivitaminokkat szedünk egész nap: ennél sokkal több törődésre van szükség" - mondta a doktornő.

10 jó tanács, amivel erősíthetjük az immunrendszerünket

  • 1. Szervezet folyadékellátottsága: A víz elősegíti az anyagcsereforgalmat, a méreganyagok kiürülését a szervezetből, ezért elengedhetetlen a napi 1,5-2 liter folyadék elfogyasztása. Igyekezzünk elsősorban ásványvizet és zöld teát inni, és kerüljük a cukros üdítőket.
  • 2. Kiegyensúlyozott táplálkozás: A táplálkozás során oda kell figyelni arra, hogy változatos étrenddel biztosítsuk szervezetünk számára a napi vitamin, ásványi anyag, fehérje, szénhidrát és zsír szükségletet.
  • 3. Mesterséges adalékok elhagyása: A táplálkozásunk során igyekezzünk minél kevesebb mesterséges adalékanyagot tartalmazó élelmiszert fogyasztani.
  • 4. Természetes alapanyagú készítmények: Ha betegek vagyunk, kérjük kezelőorvosunk tanácsát, így csak a szükséges gyógyszer mennyiséget írja elő, nem eshetünk abba a csapdába, hogy több recept nélkül kapható gyógyszert azonos támadásponttal szedünk feleslegesen..
  • 5. Mozgás: Nagyon fontos a rendszeres testmozgás, mert ez mind a testünkre, mind a szellemi teljesítőképességre jó hatással van, az immunrendszerről nem is beszélve.
  • 6. Környezeti energia felvétele: Tartózkodjunk minél több időt a szabadban, ezzel is biztosítva a szervezetünk számára szükséges friss levegőt és napfényt.
  • 7. Stresszhelyzetek kerülése, oldása: Igyekezzünk a stresszhelyzeteket elkerülni, illetve amennyiben ezt nem tudjuk megoldani, keressünk olyan módszert, amivel könnyen oldhatjuk a mindennapi stresszt.
  • 8. Alvás: Törekedjünk a minőségi és mennyiségi alvásra, mert a szervezet ekkor regenerálódik a leggyorsabban.
  • 9. Higiénia: A bőrünk a legnagyobb "érzékszervünk", ezért a megfelelő higiénia szempontjából elengedhetetlen a napi többszöri kézmosás, illetve neutrális szappanok és samponok alkalmazása a szervezet egyensúlyának megőrzése céljából.
  • 10. Időszakos méregtelenítés: Bizonyos időközönként érdemes diétázni "böjtölni", illetve méregtelenítő kúrákat végezni - kizárólag szakember felügyelete mellett -, hiszen a méreganyagok kiűzésével a leterhelt szervezet egy kicsit fellélegezhet.
"Ha immunrendszerünket nem készítjük fel a téli időszakra, akkor az enyhe megfázástól egészen a komoly tüdőgyulladásig, bármit elkaphatunk.
Idült alapbetegségben szenvedők, különösen légúti megbetegedések esetén védőoltások javaslata miatt kérjék orvosuk tanácsát. Továbbá "védőoltáshoz" hasonló mechanizmussal legyengített kórokozókat tartalmazó készítmények is elérhetők, amelyek ugyancsak a fertőzésre való felkészülést segítik elő szervezetünk számára; háziorvosuk kezelőorvosuk tud ebben segíteni. A komolyabb szövődmények elkerülése végett érdemes orvosi szakvéleményt kikérni még a legenyhébb tünetek esetén is" - tette hozzá a doktornő.