A Budai Egészségközpont Budapest meghatározó magánegészségügyi intézménye, mely teljes körű, személyre szabott szolgáltatásait megbízható, hiteles partnerként nyújtja ügyfelei számára.

English

Tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentő (MBSR) terápia

Ez a cikk több mint 2 éve frissült utoljára. Kérjük, olvasáskor vegye ezt figyelembe!

A mindfulness meditáció a kognitív pszichoterápiák meglepően hatékony új területe. Legjobban a „tudatos jelenlét” kifejezéssel lehet lefordítani: olyan speciális figyelmi állapot, tudati beállítódás, amely a jelenre fókuszál, növeli a mentális folyamatokkal kapcsolatos tudatosságot, és a gondolatok kíváncsi megfigyelését, elfogadását javasolja. 

Mi a mindfulness módszer lényege?

A mindfulness fő üzenete, hogy a személyiség több és gazdagabb, mint gondolatainak összessége. A depresszióban, szorongásos állapotokban megjelenő negatív gondolatok pusztán tudattartalmak, amelyek lehet, hogy igazak, de lehet, hogy nem: semmiképpen sem azonosak a személlyel.

Milyen problémák esetén hatékony a tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentés? 

A mindfulness alapú stresszcsökkentés (MBSR) hatékonyságát számos vizsgálat alátámasztja. Korábban jó eredménnyel használták a krónikus fájdalom és a krónikus stressz  kezelésében, ma már súlyos depresszióban is segít a visszaesések megelőzésében.

A tudatos jelenlétnek a stressz és a depresszió oldásán túl számos jótékony hatása van, ilyenek a figyelmi kapacitás javulása, a jobb koncentráció, a hatékonyabb munkavégzés, az érzelmi reguláció javítása, az önmagunk és mások iránti együttérzés növekedése.

A jelenben való létezés és a negatív gondolatoktól való távolságtartás nagyon hatékony a stresszel kapcsolatos betegségek megelőzésében, enyhíti az alvászavarokat, csökkenti a vérnyomást, növeli a pszichés jóllétet, erősíti az elfogadást.

Kinek ajánljuk a mindfulness terápiát?

A mindfulness alapú stresszcsökkentő terápiát olyan személyeknek ajánljuk, akik megterhelő, stresszes élethelyzetben vannak, gyakran élnek át feszültséget, szorongást, esetleg lehangoltságot.  Hasznos megoldás lehet azoknak is, akik krónikus fájdalmaktól, stressz eredetű szív- és érrendszeri, emésztési és légzőszervi problémákkal küzdenek. 

Tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentő terápia

Vezeti: Dr. Perczel-Forintos Dóra PhD, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, MBCT tanár 

Helyszín: Budai Egészségközpont, Nagy Jenő utca 8.

Időtartam: 8x1,5 óra

Időpont: Az időpontokkal kapcsolatban, kérjük, érdeklődjön telefonon!*

Maximális létszám: 6 fő.**

A terápia teljes összege 64 000 Ft (8000 Ft/alkalom).***

 

* Az időpontok előre meghatározottak, ezeken változtatni csak a csoport vezetőjével és tagjaival történő egyeztetés alapján lehet.

** A foglalkozás csoportos jellegére való tekintettel a jelentkezést követően részvételükre feltétlen számítunk.

*** A részvételi díj a terápia előtt egy összegben fizetendő. A terápia csoportos jellegére való tekintettel a díjból nem áll módunkban visszatéríteni.