Általános kérdések
Időpontfoglalás, időpont lemondás
Hogyan tudok időpontot foglalni?
1. Online időpontfoglalás
Online ügyfélszolgálatunkon keresztül számos szakrendelésre foglalhat kényelmesen időpontot! Egyedülálló módon korábbi leleteit és vizsgálati eredményeit is megtekintheti, vagy tetszés szerint letöltheti, kinyomtathatja. Tovább az online ügyfélszolgálatra.
2. Időpontfoglalás applikációval
A BHC MyHealth mobilalkalmazás megkönnyíti és meggyorsítja az ügyintézés folyamatát. Foglaljon időpontot könnyen, egyszerűen, telefonálás nélkül, legyen naprakész előjegyzéseivel kapcsolatban, és értesüljön mielőbb legfrissebb híreinkről, aktuális kedvezményeinkről!
Töltse le az applikációt a Google Playről vagy az App Store-ból!
További információk a BHC MyHealth applikációról.
3. Telefonos időpontfoglalás
Telefonos bejelentkezéshez hívja a +36-1-489-5200 telefonszámot, ahol diszpécserszolgálatunk fogadja hívását minden hétköznap 8:00 és 20:00 óra között.
Kinek a nevére kell időpontot foglalni, ha más veszi igénybe a vizsgálatot?
Mindig az orvosi vizsgálatra érkező személy nevére kérjen időpontot.
Kiskorú gyermek ellátása
16 éves kor alatti gyermeket szülői kísérettel, vagy szülői meghatalmazással érkező kisérővel tudunk ellátni. 16 éves kor felett, egyedül is jöhet a páciens, de az ellátáshoz szülő által kitöltött „szülői nyilatkozat” szükséges. Amennyiben beavatkozás szükséges, a szülőnek mindenképp el kell kísérnie a kiskorú pácienst.
Külföldi páciensek milyen feltételekkel jöhetnek a Budai Egészségközpont rendelésére?
Nincsenek külön feltételek. Bárhonnan is érkeznek pácienseink, azonos ellátást kapnak, minden szolgáltatásunkat igénybe vehetik, azonban vízumkiadásához szükséges igazolásokat NEM tudunk kiállítani számukra. Fontos, hogy fényképes külföldi okmány mindig legyen a vizsgálatra érkező személynél, ami alapján a beazonosítás megtörténhet. (pl. útlevél, személyigazolvány stb.)
A dokumentálás hivatalos nyelve a magyar, térítés ellenében angol nyelvű fordításra van lehetőség. Az angol nyelven ellátást végző orvosokról telefonos ügyfélszolgálatunk tud bővebb tájékoztatást adni.
Mennyi idővel előbb kell lemondanom az időpontomat, ha nem tudok eljönni a vizsgálatra?
Kérjük, legalább 48 órával a vizsgálat előtt mondja le az időpontot, hogy a felszabaduló helyeket más páciensek számára felajánlhassuk. Lemondását a +36-1-489-5200 központi telefonszámon, a BHC MYHealth applikációban, az online foglalási felületen vagy emailben az info@bhc.hu címen teheti meg. Amennyiben nem mondja le a lefoglalt időpontját a megelőző munkanapon 16 óráig, vagy lemondás nélkül nem jelenik meg a vizsgálaton, a Budai Egészségközpont Zrt. 5000 Ft foglalási díjat számlázhat ki ön felé. Kivételt képeznek ezalól az endoszkópos vizsgálatok.
Kérjük, az időpontfoglalásról kapott automatikus SMS-re ne válaszoljon!
Érkezés
Milyen iratokat kell magammal hoznom a vizsgálatra?
Kérjük, hogy korábbi egészségügyi dokumentációját, leleteit, valamint személyes iratait (személyi igazolvány, lakcímkártya, TAJ-kártya) hozza magával a vizsgálatra!
Az EESZT-be történő jogszabályi előírások szerinti kötelező adatszolgáltatás érdekében minden magyar állampolgárnál az ellátás megkezdésének alapfeltétele a TAJ szám megadása, valamint az ön adatainak védelme érdekében a személyes adatainak hitelt érdemlő igazolása. Külföldi állampolgárok esetében amennyiben nem rendelkeznek TAJ számmal, a külföldi úti okmány számát rögzítjük.
Ha a Budai Egészségközpont járóbeteg-rendelésére jövök, kell hozni beutalót?
Ez esetben nem szükséges beutalót hoznia. Egyes vizsgálatok elvégzéséhez orvosi javaslat szükséges, melyről ügyfélszolgálatunk tud tájékoztatást adni.
Mennyivel a vizsgálati időpont előtt érdemes érkezni?
Az adategyeztetés és bejelentkezés miatt érdemes 10 perccel korábban érkezni. A visszaigazoló emailben pontos tájékoztatást talál erre vonatkozóan.
Mi történik késés esetén?
Maximum 10 perc késés esetén tudjuk ellátni a pácienseket, bizonyos szakrendelések esetén a késés egyáltalán nem megengedett, az ellátás nem tud megvalósulni.Az ellátás jellegéből adódóan csúszások előfordulhatnak, kérjük ezt vegye figyelembe, mind a személyes megjelenésnél, mind a telefonos konzultációnál.
Elkísérhetnek-e a családtagok, rokonok a vizsgálatokra?
Az ügyfélvárók kapacitása véges, ezért kérjük, hogy 1-2 kísérőnél többel ne érkezzenek a vizsgálatokra.
Van-e parkolási lehetőség?
Nagy Jenő utcai épületünk parkolójában díjmentes parkolást biztosítunk. Amennyiben a parkoló megtelt, kérjük, hogy a környező utcákban (az automata mobilparkoláshoz szükséges telefonszáma: +36-20/30/70-810- 3121), vagy a MOM Park bevásárlóközpont mélygarázsában szíveskedjen parkolni.
Váci úti telephelyünkön amennyiben autóval érkezik, parkolási szándékát, kérjük, jelezze telefonos ügyfélszolgálatunkon, a +36-1-489-5200 telefonszámon. Felhívjuk figyelmét, hogy előzetes regisztráció alapján lefoglalt parkolóhelye az előjegyzett időpontja előtt 15 perccel szabadul fel, illetve a vizsgálat után maximum 30 percig tudjuk önnek fenntartani.
Csalogány utcai telephelyünkön nem tudunk parkolást biztosítani, így javasoljuk, hogy tömegközlekedési eszközök segítségével közelítsék meg a rendelőegységet. Amennyiben mégis gépjárművel érkezne, a parkolás a környező utcákban vagy a közeli Mammut bevásárlóközpont mélygarázsában lehetséges, önköltségesen.
Királyhágó utcai telephelyünkön a jelenleg zajló kórházfejlesztési munkálatok miatt nem tudunk parkolóhelyet biztosítani.
Ha kerékpárral érkezem, hol tudom tárolni?
A kerékpárral érkezők számára a Nagy Jenő utcai, Váci úti és Királyhágó utcai telephelyünkön kerékpártároló áll rendelkezésre.
Kerekesszékkel megközelíthető az intézmény?
Csalogány utcai ás Váci úti telephelyünk megközelíthető kerekesszékkel, az akadálymentesség megoldott. A Nagy Jenő utcai rendelőnkben a lift jelenleg nem üzemel, így ezalatt az idő alatt nem tudjuk megoldani a kerekesszékkel érkező betegek ellátását. A Királyhágó utcában a 4-es épületben a rendelőkhöz vezető feljáró nincs akadálymentesítve, itt két lépcsőfokot szükséges saját lábán megtennie a páciensnek, egyéb esetben az ellátás nem tud megtörténni.
Szükséges-e maszkot felvennem, amikor belépek az épületbe?
Jelenleg nem kötelező a maszkviselés telephelyeinken, csak abban az esetben, ha a páciens felsőlégúti tünetekkel érkezik ellátásra.
Ha nincs nálam maszk, tudnak-e a helyszínen biztosítani nekem?
Igen. A recepciókon tudunk maszkot biztosítani.
Mi a teendő a vizsgálatra történő megérkezés után?
Telephelyeinken sorszámhúzó automaták működnek, kérjük, hogy érkezéskor először az automatából húzzon egy sorszámot, majd ezzel a számmal szólítják kollégáink a recepcióra. A vizsgálatra a recepció adja át a sorszámot, mely a páciens hívószámaként fog funkcionálni.
Ez alól kivételt képez Királyhágó utcai telephelyünk, ahol jelenleg nincsenek sorszámhúzó automaták, itt egyből a recepcióhoz szükséges fordulni.
Számlázás, fizetés
Euróval tudok fizetni?
Jelenleg nem lehet, csak forintot tudunk elfogadni.
Szólnom kell előre, ha nem a saját nevemre kérem a számlát?
Kérjük, mindenképpen jelezze, mert a kiállítás után módosításra már nincs lehetőség.
Kérhetem más nyelven a számlát?
A számlákat magyar vagy angol nyelven tudjuk kiállítani, amennyiben angol nyelvűt szeretne, kérjük a számlakiállítás előtt jelezze kollégánknak a recepción.
Milyen fizetési módok állnak rendelkezésre?
A vizsgálatokat készpénzzel, bankkártyával vagy egészségpénztári kártyával tudja kifizetni. Ezekről bővebben a következő linken tájékozódhat: >>>>
Vannak-e akciók, kedvezményes lehetőségek?
Igen, erről részletesen ITT olvashat.
Kiegészítő vizsgálatok
Az előre tervezett vizsgálat/oknál orvos által indokoltnak vélt esetben előfordulhat, hogy további vizsgálatok elvégzése válik szükségessé a helyszínen. Ezen vizsgálatok díja nem része a szakorvosi vizsgálati díjnak, minden esetben további költséget jelenthetnek. Részletes tájékoztatást a helyszínen a recepció tud adni az aktuális árakról.
Előrefizetéssel igénybe vett szolgáltatások (receptírás, telefonos konzultáció, endoszkópia)
Hogyan vehetem igénybe az előre fizetendő szolgáltatásokat?
Az ellátás igénybevételének feltétele a díjbekérőben megjelölt összeg beérkezése a díjbekérőben megadott határidőig, ellenkező esetben az előjegyzése törlésre kerül. Receptírási kérés esetén a receptírás díjának kifizetése után áll módunkban szakorvosunk számára továbbítani a receptírási kérését.
Mennyi idővel előbb kell lemondanom az időpontomat, ha nem tudok részt venni?
Telefonos konzultáció lemondására a foglalt időpontot megelőző munkanap 16:00-ig van lehetőség online ügyfélszolgálati felületünkön, az ÁSZF-ben meghatározott módon. Ezt követően telefonos ügyfélszolgálatunkon keresztül vagy központi email címünkre (info@bhc.hu) küldött email-ben tudja jelezni lemondási szándékát. Kérjük, ezt a lehető leghamarabb tegye meg! Endoszkópos vizsgálat esetén, amennyiben nem tud megjelenni az előjegyzett időpontban, kérjük, lemondási szándékát a lehető leghamarabb jelezze ügyfélszolgálatunk felé, de legkésőbb a vizsgálatot megelőző 72 óra előtt! Amennyiben a vizsgálatot korábban mint 72 óra lemondja, a befizetett előleget készséggel visszautaljuk, vagy fel tudja használni bármely más szolgáltatásunkra, többek között egy új foglalás révén megvalósult endoszkópos vizsgálatra vonatkozóan.
Mi a teendő, ha endoszkópos vizsgálatra van időpontom, de lebetegedtem, és a foglalt időponthoz képest 72 órán belül szükséges lemondanom az időpontomat?
Amennyiben betegség miatt kerül lemondásra az időpont 72 órán belül, abban az esetben orvosi igazolást szükséges küldeni az info@bhc.hu email címre, melyet az erre jogosult orvosvezető ellenőriz, és döntése alapján felhasználható vagy visszautalható a befizetett előleg. Amennyiben nem betegség miatt történt a lemondás a foglalt időponthoz képest 72 órán belül, abban az esetben a befizetett előleget nem áll módunkban visszatéríteni, valamint nem használható fel.
A fizetési határidő lejárta előtt egy automatikus fizetési emlékeztető emailt küldünk endoszkópos vizsgálatra és telefonos konzultációra történt foglalások esetében.
A receptírásra vonatkozó kéréseket mindig érdemes időben jelezni, mert előfordulhat, hogy a kezelőorvos rendelése csak pár nap múlva esedékes, így nem minden esetben áll módunkban aznap teljesíteni a receptírási igényt.
Amennyiben a lefoglalt időpont vagy receptírási kérés az aktuális, vagy azt megelőző napra vonatkozik, az utalást követően utalási igazolást szükséges küldeni az info@bhc.hu email címre, ellenkező esetben a szolgáltatás meghiúsulhat.
Leletek, orvosi vélemények
Leletek elérhetősége/átvétele
Adategyeztetés során megadhatja a leletek átvételének kívánt módját, mely nem csak az adott alkalomra szól, hanem visszavonásig, újabb adategyeztető kitöltéséig érvényes. A leleteihez személyesen, online fiókjában, mobilapplikációjában vagy meghatalmazott útján személyesen juthat hozzá.
Ha máshonnan hozok CD-t az MR/CT vizsgálatomról, meg tudják nézni az itteni orvosok?
Igen, azonban előfordulhat, hogy informatikai biztonsági okokból a CD lejátszása nem engedélyezett, ilyen esetben a CD-t az orvosnál kell hagyni, aki az informatikai osztály segítségével tudja megtekinteni azt. A CD-t természetesen a kontroll vizsgálat során a páciens visszakapja.
A más intézmény által linken keresztül küldött képi anyaghoz történő hozzáférés nem biztosított.
Van lehetőség konzultációt kérni az orvosoktól, ha a beteg nem jön el, csak a leleteit hozzuk el vagy küldjük be?
Hozzátartozóval kapcsolatos személyes vagy telefonos leletkonzultációra meghatalmazással van lehetőség, és csak akkor, ha a páciens egészségi állapota nem teszi lehetővé, hogy részt vegyen a konzultáción.
Kaptam egy leletet, de nem értem teljesen.
Ha rajta van, hogy „Vizsgálati eredménye eltérést tartalmaz, kérjük, keresse fel kezelőorvosát!”, akkor keresse fel a vizsgálatot kérő orvost. Valamint érdemes átnézni a labort előíró szakorvosi véleményt is, mert azon nagyon gyakran szerepel, hogy mik a további teendők. Pl.: „Kontroll, 10 nap múlva”.
A leleteket, amik korábban a Budai Egészségközpontban készültek, magammal kell hoznom a vizsgálatra?
Ha a leletek nálunk készültek, akkor nem szükséges külön behozni.
Más intézményben készült leleteket magammal kell hoznom a vizsgálatra?
EESZT-be feltöltött dokumentációkat nem, képi anyagokat igen. Egyes esetekben EESZT hozzáférési problémák esetén nem érhetők el a leletek az orvos számára, így mindenképp az a legbiztonságosabb, ha hozza magával a leleteit.
Egyéb kérdések
Van lehetőség receptírásra?
Receptírásra csak olyan esetekben van lehetőség, ha az adott gyógyszert már felírta szakorvos intézményünkben, de ez is csak bizonyos feltételek mellett. (Meghatározott időn belüli kontroll szükséges.) Szakorvos bírálja el a felírhatóságot.
Ha védőoltást szeretnék beadatni, mi ennek a módja?
Telefonon szükséges időpontot foglalni, kollégáink az oltás beadásának előkészületeiről és a beadhatóság feltételeiről tájékoztatást ad majd.
Kávézási, étkezési lehetőség
A kávézási lehetősége mindegyik telephelyünkön megoldott, a BEK-ben, VEK-ben és CSEK-ben készpénzzel működő Nespresso kávéautomaták állnak pácienseink rendelkezésére. A KEK-ben egy kávéautomata található az alagsori folyósón, továbbá egy kávézó is üzemel a földszinten, ahol a kávékülönlegességeken kívül pékáru, szendvicsek, sütemények és üdítő is kapható. A nyitvatartási idő a jelenleg zajló építkezési munkálatok miatt változó.
Van lift az épületben?
Mindegyik telephelyünk rendelkezik lifttel. A Nagy Jenő utcai telephelyünkön a lift jelenleg nem üzemel, várható megoldás 2025. októberére várható.
Kutyát be lehet vinni a rendelőkbe?
Az egészségügyi előírásoknak megfelelően tilos állatokat bevinni a rendelőkbe.
Van ingyenes WIFI a várótermekben?
WIFI elérés mindenhol biztosított, a jelszó a várótermekben ki van helyezve.
Panaszkezelés
Kérjük, hogy panaszát, véleményét az info@bhc.hu címre szíveskedjen elküldeni, melyben röviden ismerteti a panaszos esetet, annak dátumát, helyét, illetve minden olyan információt, melyet relevánsnak tart a panaszkezelés szempontjából. Kérjük, adja meg nevét, elektronikus levelezési címét és telefonszámát is.
A panasz beérkezésétől számított 30 munkanapon belül kollégáink felveszik önnel a kapcsolatot az eset rendezése céljából.
Elhagyott tárgyak kezelése
Az elhagyott tárgyakért nem tudunk felelősséget vállalni, amennyiben megtaláljuk, a recepción tároljuk őket. Erről telefonos ügyfélszolgálatunkon lehetséges érdeklődni.
Idegen nyelven történő ellátás
Nem minden orvosunk vállal idegen nyelven ellátást, ennek részleteiről telefonos ügyfélszolgálatunkon vagy a honlapunkon tud tájékozódni. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy jogszabályi előírások miatt az egészségügyi dokumentálás ebben az esetben is magyar nyelven történik.
Angol fordítás
A készült egészségügyi dokumentációról lehetősége van angol nyelvű fordítást kérni, mely igényt személyesen recepciónkon, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon tudja jelezni. A szolgáltatás további költséggel jár.
Szűrővizsgálat közben lehetséges az étkezés?
A szűrővizsgálatok várható időtartama 3-5 óra, így lehetőséget biztosítunk a vizsgálatok közti étkezésre, az éhgyomri vizsgálatokat követően, melyhez egy kisebb étkezési csomagot is adunk, mely zabkekszet (intolerancia esetén cukor, laktóz és gluténmentes keksz) és 100%-os gyümölcslevet tartalmaz.
Milyen email címen tudok kapcsolatba lépni az ügyélszolgálattal?
Email-es megkereséseiket a központi email címünkre továbbíthatják: info@bhc.hu
Képi anyag küldése számunka email-ben jelenleg nem lehetséges.