• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-5200 | E-mail: info@bhc.hu
    language enmagyar

    Tedd a szekrénybe az úszógumit!

    A nyár végével a fényképek megőrzik nyaralásunk emlékeit, ám fotóink kellemes hangulata mellett egyéb jelek is utalnak a semmittevésre: a pihenés alatt felszedett kilóktól gyakran nehezebb megszabadulni, mint gondolnánk. A következőkben Tarnai Irén, a Budai Egészségközpont dietetikusának hasznos tanácsait olvashatjuk arra vonatkozóan, hogy milyen módszerekkel nyerhetjük vissza a nyaralás előtti alkatunkat és őrizhetjük meg vonalainkat a mindennapokban.

    "A nyaralás a pihenés mellett a finom falatokról, és nassolásról szól. Gyakran késő este vacsorázunk, háttérbe szorul a rendszeres étkezés, keveset mozgunk, az egészséges táplálkozásról pedig szinte teljesen megfeledkezünk. Ehhez hozzájárulhat még a mindennapoktól eltérő mértékű alkoholfogyasztás is. Ez főként azoknál okozhat problémát, akik a nyaralás előtt odafigyeltek arra, mit esznek, aktívan sportoltak, azonban a pihenés alatt mindezt teljesen mellőzik. Ők sajnos komoly hasfájással, puffadással és emésztési zavarokkal küzdhetnek, amely megkeserítheti a kellemes kikapcsolódást" - mondta Tarnai Irén.
    Akiknek ezek a tünetek ismerősek, bizonyára szeretnének újra formába lendülni. A kívánt eredmény elérésére számos diétás módszer létezik, amelyekkel az emésztésünket és gyomrunkat is rendbe hozhatjuk, illetve segítségükkel akár néhány kilótól is megszabadulhatunk. Alkalmazhatunk fix időtartamú diétákat - egy hetes vagy akár 90 napos programokat is -, de aki igazán elszánt, az akár a kalóriák számlálásával is figyelhet a napi energia bevitelre. Ha tudjuk, hogy mit, mennyit, hányszor és hogyan ehetünk, nem kell lemondanunk a finom falatokról, csupán a mértékletességre kell odafigyelnünk.
    A hatékony étrend betartásához keressünk fel szakembert, aki alapos kivizsgálás után segít kidolgozni a számunkra legmegfelelőbb, személyre szabott módszert. Érdemes betartani a tanácsokat, hiszen mindenki más és más problémával küzd, így nem biztos, hogy egy adott programmal mindenki ugyan azt az eredményt éri el. Fontos, hogy ezt se vigyük túlzásba: a drasztikus fogyókúra és mozgás rendkívül igénybe veszi a szervezetünket, az általuk elért fogyás pedig nem tartós, az önsanyargatás után a kilók hamar visszaröppennek és ez a módszer hosszútávon nem betartható.
    "Az egészséges táplálkozás és mozgás segítségével nem csupán a kívánt eredmény érhető el, hanem hosszú távon pozitív hatással lesz egészségünkre is. Tanuljunk meg helyesen táplálkozni, ügyelve arra, hogy a szervezet számára minden szükséges tápanyagot bevigyünk. Fogyasszunk sok folyadékot, magas rosttartalmú ételeket, és iktassunk be napirendünkbe rendszeres mozgást, ne csupán szükségből végezzük. Építsük be mindennapjainkba, így egy idő után természetessé válik számunkra. Az elért eredmény pedig egy kis odafigyeléssel hosszú távon fenntartható." - tette hozzá a dietetikus.