• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-52-00 | E-mail: info@bhc.hu
    Cikkek
    2022-es cikkek
    2021-es cikkek
    2020-as cikkek
    2019-es cikkek
    2018-as cikkek
    2017-es cikkek
    2016-os cikkek
    2015-ös cikkek
    2014-es cikkek
    2013-as cikkek
    2012-es cikkek
    2011-es cikkek
    2010-es cikkek
    2009-es cikkek

    Tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentő (MBSR) terápia

    A mindfulness meditáció a kognitív pszichoterápiák meglepően hatékony új területe. Legjobban a „tudatos jelenlét” kifejezéssel lehet lefordítani: olyan speciális figyelmi állapot, tudati beállítódás, amely a jelenre fókuszál, növeli a mentális folyamatokkal kapcsolatos tudatosságot, és a gondolatok kíváncsi megfigyelését, elfogadását javasolja. 

    mindfulness

    Mi a mindfulness módszer lényege?

    A mindfulness fő üzenete, hogy a személyiség több és gazdagabb, mint gondolatainak összessége. A depresszióban, szorongásos állapotokban megjelenő negatív gondolatok pusztán tudattartalmak, amelyek lehet, hogy igazak, de lehet, hogy nem: semmiképpen sem azonosak a személlyel.

    Milyen problémák esetén hatékony a tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentés? 

    A mindfulness alapú stresszcsökkentés (MBSR) hatékonyságát számos vizsgálat alátámasztja. Korábban jó eredménnyel használták a krónikus fájdalom és a krónikus stressz  kezelésében, ma már súlyos depresszióban is segít a visszaesések megelőzésében.

    A tudatos jelenlétnek a stressz és a depresszió oldásán túl számos jótékony hatása van, ilyenek a figyelmi kapacitás javulása, a jobb koncentráció, a hatékonyabb munkavégzés, az érzelmi reguláció javítása, az önmagunk és mások iránti együttérzés növekedése.

    A jelenben való létezés és a negatív gondolatoktól való távolságtartás nagyon hatékony a stresszel kapcsolatos betegségek megelőzésében, enyhíti az alvászavarokat, csökkenti a vérnyomást, növeli a pszichés jóllétet, erősíti az elfogadást.

    Kinek ajánljuk a mindfulness terápiát?

    A mindfulness alapú stresszcsökkentő terápiát olyan személyeknek ajánljuk, akik megterhelő, stresszes élethelyzetben vannak, gyakran élnek át feszültséget, szorongást, esetleg lehangoltságot.  Hasznos megoldás lehet azoknak is, akik krónikus fájdalmaktól, stressz eredetű szív- és érrendszeri, emésztési és légzőszervi problémákkal küzdenek. 

    Tudatos jelenlét alapú stresszcsökkentő terápia

    Vezeti: Dr. Perczel-Forintos Dóra PhD, klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, MBCT tanár 

    Helyszín: Budai Egészségközpont, Nagy Jenő utca 8.

    Időtartam: 8x1,5 óra

    Időpont: Az időpontokkal kapcsolatban, kérjük, érdeklődjön telefonon!*

    Maximális létszám: 6 fő.**

    A terápia teljes összege 64 000 Ft (8000 Ft/alkalom).***

    * Az időpontok előre meghatározottak, ezeken változtatni csak a csoport vezetőjével és tagjaival történő egyeztetés alapján lehet.

    ** A foglalkozás csoportos jellegére való tekintettel a jelentkezést követően részvételükre feltétlen számítunk.

    *** A részvételi díj a terápia előtt egy összegben fizetendő. A terápia csoportos jellegére való tekintettel a díjból nem áll módunkban visszatéríteni.