• Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-5200 | E-mail: info@bhc.hu
    language enmagyar

    Húsvéti böjt pro és kontra

    A különféle új étkezési szokások (paleo, vegán, nyers diéta és így tovább) ellenére alapvetően még mindig a húsevés uralja étrendünket, így a húsvéti böjt időszaka igazi felfrissülést jelent a szervezetünknek. Tarnai Irén dietetikus segítségével összegyűjtöttük, mire érdemes odafigyelni, hogy a böjti időszakban is egészségesek maradjunk!

    sivananda-yoga-camp-juice-fasting-detoxification-healthy-rejuvinate

    Vannak, akik a húsvéti böjt idején nemcsak a húsevésről, hanem az alkoholról, kávéról, édességekről is lemondanak. A húsmentes táplálkozás ideje alatt a többség kenyérféléket, gyümölcsöt, hüvelyeseket, magvakat, halat és zöldséget eszik csak, amely többé-kevésbé megegyezik a vegetáriánus étrenddel. A vegetáriánusoknak pedig a böjt kitűnő alkalom arra, hogy átgondolják, esetleg megújítsák étkezési szokásaikat. 

     

    A tisztítókúra számos egészségügyi előnnyel jár, néhány dologra azonban mindenképp érdemes odafigyelni a böjti időszakban:

     

    1. A böjt túlzott kultusza, illetve gyakorlása komoly egészségkárosodást, gyomor-nyombél fekélyt okozhat, bizonyos esetekben pedig akár anorexiához is vezethet.

     

    2. Mivel ebben az időszakban sokan kerülnek mindenféle állati eredetű táplálékot, így például a tejtermékeket, csökkenhet a vér kalcium-szintje. Ezért ilyenkor különösen figyeljünk a megfelelő mennyiségű kalcium és D-vitamin bevitelre.

     

    3. Ne csapjuk be magunkat azzal, hogy ugyan nem eszünk húst, de mondjuk a rántott karfiolt bőséges zsírban sütjük ki. Válasszunk olyan ételeket és főzési technikákat, amelyek valóban szervezetünk tehermentesítését és megtisztulását szolgálják.

     

    4. Ugyancsak kerüljük a konzerv és tartósított zöldségek, gyümölcsök fogyasztását, hiszen azok tele vannak kártékony tartósítószerekkel, sok esetben ízfokozókkal is.

     

    5. Fehérjéből viszünk be ilyenkor a legkevesebbet, pedig a jóllakottság érzéséért a fehérje igen nagy mértékben felelős, az ilyenkor jelentkező éhséget pedig sokan még több szénhidráttal próbálják csillapítani. Kiváló fehérjeforrás a bab, lencse, tofu, zab, olajos magvak.