Kulisszatitkok exkluzív e-bookjainkról
Létrehozás dátuma: 2025. Áprlis 4. Péntek 7:42
Kiss András marketing és értékesítési igazgató az ötletadója innovatív projektünknek, melynek során exkluzív e-bookokat fejlesztünk szakértők közreműködésével készült blogposztjainkból. A legolvasottabb hazai egészségügy blogok közé tartozó Útikalauz anatómiába, HRDoktor és Gerinces blogok útnak indítóját a jövőbe mutató új projektről kérdeztük.

Több mint 12 évvel ezelőtt indult útjára a Budai Egészségközpont első két egészségértést támogató blogja, az Útikalauz anatómiába és a Gerinces blog, amelyeket pár évvel később az irodai dolgozók egészségmegőrzését szakmai tanácsokkal segítő HRDoktor blog követett.
Milyen tapasztalataik vannak ebből a bő egy évtizedből?
Engem lepett meg a legjobban, amikor a kollégáim jelezték felém, hogy már bőven túl vagyunk az ezredik blogbejegyzésen. Ahogy azt sem gondoltam volna, hogy már több mint 12 éve kezdtük el ezt a fajta tartalomgyártást. Az ember ritkán gondol 2-3 évnél tovább előre, mi sem úgy terveztük az induláskor, hogy még 12 év múlva is lelkesen írjuk a cikkeket a blog.hu-ra… - emlékezett vissza Kiss András.
Mennyire releváns még ez a műfaj a vizuális tartalmak által uralt közösségi média és a 15 másodperces Tik-Tok videók korában?
Az ismeretterjesztő, betegedukációs célú tartalmak között nagyon is megvan a helye a blogoknak. Ahogy az e-mailt meg az E-dm-et is sokan temették már és még mindig itt vannak velünk, a blogok is nagyon jól beilleszthetők a kommunikációs stratégiánkba.
A bejegyzések nemcsak közvetlenül, mint natív tartalom hatnak, de eközben forgalmat terelnek a honlapunkra, és ami legalább ennyire fontos, hosszabb távon, a kereső-optimalizálásban is nagyon hasznosak.
Hogyan született meg az exkluzív e-bookok készítésének ötlete?
Az említett több mint 1000 cikk szinte teljesen lefedi a lehetséges témákat az egészséggel kapcsolatos ismeretterjesztés terén. Adta magát az ötlet, hogy ezt a rendkívül széles horizontális spektrumot közelítsük meg vertikálisan, egy-egy témát részletebben is kibontva. Az e-bookjainkban nemcsak új köntösben adjuk közre régi cikkeinket, de szakmailag és tartalmilag frissítjük, ha szükséges, ki is egészítjük őket szakorvosaink bevonásával – árulja el a kulisszatitkokat marketing és értékesítési igazgatónk.
Akik szeretnének hiteles forrásból tájékozódni, hogyan juthatnak hozzá az e-bookokhoz?
Gondolkoztunk a kereskedelmi értékesítésen is, de végül abban maradtunk, hogy díjmentesen elérhetővé tesszük e-bookjainkat. Nagyjából egy hónap egy új e-könyv elkészítése, ennek megfelelően most arra álltunk rá, hogy minden új kiadványt egy hónapig hirdetünk online felületeinken, ebben az időszakban csak ez az egy e-book elérhető. Terveink szerint később, ha már kellő számú e-könyvünk lesz, külön aloldalt fognak kapni a honlapunkon – enged betekintést a jövőbeli tervekbe Kiss András.