2022-12-08 16:15 || 1.0.0
  • Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Kórházfejlesztés
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-52-00 | E-mail: info@bhc.hu

    Az egészség a legfontosabb

    Jelen cikk 2022.02.21. előtt készült.

    Utolsó módosítás dátuma: 2022-07-11

    Ez a cikk több mint 2 éve frissült utoljára. Kérjük, olvasáskor vegye ezt figyelembe!

    A sanofi-aventis/Chinoin évek óta kapcsolatban áll egészségügyi intézményekkel, így Budapesten a Budai Egészségközponttal, a minden dolgozó számára rendelkezésre álló évi szűrővizsgálat a társaság egészséges életmód iránti elkötelezettségének részét képezi - mondta lapunknak Jung Zsuzsanna hr-igazgató.

    Miért fontos a sanofi-aventis/Chinoin számára a dolgozók egészsége?

    Vállalatunk jelmondatával minden dolgozó maximálisan azonosul: az egészség a legfontosabb! Ma már tudjuk, hogy az egészség a gazdasági életre is jelentős hatással van. Az egészség gondozásával, megőrzésével lehet a lelki, a szellemi és a fizikai teljesítőképességet optimális szinten tartani. Magyarországon nagyon sok vállalat - mérettől és szektortól függetlenül - a dolgozók egészségére sokat áldoz, nemcsak anyagilag vagy a kutatás szempontjából, hanem a nevelés oldaláról is. E tekintetben a sanofi-aventis/Chinoin helye sem kivételes, de véleményem szerint társaságunk az egyik zászlóvivője lehet az egészséggel kapcsolatos felelősségvállalásnak. 2008-ban vállalatunk újpesti telephelyén a Francia-Magyar Kereskedelmi Kamara tagjai közül közel száz cég aláírta az Egészség Chartát. A kezdeményezést aláírók vállalták, hogy támogatják az egészséges életmód népszerűsítését és prevenciós programok indítását. Ma több mint 45 ezer munkavállaló tartozik e kezdeményezés ernyője alá. A dokumentum által megfogalmazott alapelvek szerint az egészségmegőrzés nemcsak állami feladat, abban mind a munkáltatónak, mind a munkavállalónak feladatai vannak, ennek érdekében áldozatot kell hozniuk.

    Milyen egészséggel kapcsolatos juttatásokat biztosítanak a munkavállalók részére?

    Sok tényezőből áll össze az a kör, amit munkavállalóinknak az egészségük megőrzése céljából felajánlunk. A sanofi-aventis/Chinoin lehetőséget ad a dolgozóknak arra, hogy egészségesebben táplálkozzanak a reformkonyha ételválasztékának bővítésével. Támogatjuk, hogy dolgozóink - családjukkal együtt - rendszeresen mozogjanak. Emellett egészség- és családnapokat tartunk, prevenciós programot hirdettünk. Gyógyszeripari cégként kiemelten fontos számunkra, hogy - mint megalapozott tudományos információval rendelkező egészségügyi vállalat - megfelelő információkkal tudjuk ellátni a dolgozókat, különböző rendezvényeken felhívjuk figyelmüket azokra a bizonyos tényezőkre, amelyek hozzájárulnak a betegségek kialakulásához. Többek között a szív- és érrendszeri megbetegedések, a rosszindulatú daganatok, a mozgásszervi problémák, az influenza és az allergia álltak eddig a célkeresztben. A vállalat a jogszabályi előírásoknak megfelelően rendelkezik foglalkozás-egészségügyi szolgáltatóval, ezzel kapcsolatban folyamatosan készülnek kockázatelemzések az egyes munkakörök szerint. Társaságunk 2005 óta foglalkozik tudatosan preventív egészségügyi szolgáltatással, ami azt jelenti, hogy bizonyos rizikófaktorok mentén, egy protokoll szerint összeállítva egy évben egyszer szűrővizsgálaton vehetnek részt munkatársaink.

    Milyen szempontok alapján választottak egészségügyi szolgáltatót?

    A kezdetektől együtt dolgozunk a Budai Egészségközponttal. A kiválasztáskor fontos szempont volt a szolgáltatás minősége, beleértve a rendelkezésre álló műszeres hátteret, az ott dolgozó orvosokat, ápolókat és a környezetet is. Elvártuk, hogy legyen együttműködési készség a szolgáltató és a sanofi-aventis/Chinoin menedzsmentje között, hogy megértsék a mi kéréseinket, illetve a másik oldalról képesek legyenek aktívan a mi szemléletünket megváltoztatni, befolyásolni. Mindezek érdekében folyamatos kapcsolatban állunk a szolgáltatóval, a dolgozói elégedettség felmérésével pedig nyomon tudjuk követni, hogy megfelelő színvonalon történjenek a vizsgálatok. Az általános szűrővizsgálatokon azokat a rizikófaktorokat mérjük, amelyek Magyarországon a leggyakoribb halálozási okok, a leggyakoribb betegségek első számú kockázati tényezői. Emellett egy kiegészítő pénzügyi konstrukciót is igénybe vehetnek a dolgozók, amelynek keretén belül a társaság a munkavállaló által vállalt havi fix összegű befizetést ugyanekkora összeggel kiegészít. Az így kialakuló pénzalapot további szűrővizsgálatokra, szolgáltatásokra fordíthatják dolgozóink a Budai Egészségközpontnál. Országos szinten a kiválasztott partnereinknél összesen 1300-an veszik igénybe a prevenciós szolgáltatást, vagyis dolgozóink 70 százaléka.

    Mióta vannak kapcsolatban a Budai Egészségközponttal, és mik az együttműködés tapasztalatai?

    A Budai Egészségközponttal valódi együttműködés alakult ki az elmúlt években. A központ menedzsmentje érti, hogy mi a probléma, nap mint nap szembesülnek azzal, hogy az állami egészségbiztosító rendszer által nyújtott szolgáltatások nem megfelelőek, ezért ők a magasabb színvonal érdekében munkálkodnak. A második rendelő megnyitásával egy szélesebb szolgáltatási kör bevonása vált lehetővé, rendszeresen új ötletekkel és javaslatokkal élnek például egy-egy diagnosztikai eljárás kapcsán, követve a modern orvostudomány adta lehetőségeket és figyelembe véve a sanofi-aventis/Chinoin elvárásait is. Panaszok természetesen előfordulnak, ezzel kapcsolatban azonban gondot jelent, hogy sok esetben a dolgozó a panaszához nem akarja a nevét adni, így viszont nehéz kideríteni, hogy egy adott vizsgálat során mi is történt. A legfontosabb, hogy a szűrővizsgálaton részt vettek 3 százalékánál találtak rosszindulatú daganatot, amelyek minden esetben időben kerültek felfedezésre. Nagyon magas a rosszindulatú betegségeket megelőző úgynevezett prekancerózisok több mint 20 százalékos aránya. Ezen állapotok kezelése, esetleg műtéti eltávolítása egyértelműen megelőzi a rosszindulatú sejtburjánzást.

    A vizsgálatokhoz kapcsolódóan elindult egy egészségnevelés a vállalatnál: azok az emberek, akik a szűrővizsgálatot választották, valószínűleg 2005 előtt nem tették meg, hogy évente egyszer teljeskörűen felméressék saját egészségi állapotukat. A program hozzájárult annak tudatosulásához is, hogy az egészségért mindenkinek saját magának is kell tennie, megfigyelhető, hogy a munkatársak próbálják komplexen kezelni a kérdést, ami többek között azt jelenti, hogy nőtt a szűrővizsgálaton kívüli egészségmegőrző rendezvényeink, sporteseményeink népszerűsége is. A gazdasági hatás ilyen rövid távon nem mérhető, nem is célunk ennek vizsgálata, azonban például a teljesítőképesség, a kreativitás fokozásában, a stresszhelyzetek csökkentésében is rendkívül fontos tényező az egészség. Vállalatunk nem is feltétlenül befektetésként tekint egy ilyen programra, inkább saját elkötelezettségének, alapérték-választásának tesz eleget ezzel.

    Milyen visszajelzések érkeznek a munkavállalóktól a programról?

    Jelenleg dolgozóink több mint 60 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Az ebből a szempontból legnehezebben megmozgatható csoportot a 40 éven felüli férfiak jelentik. Emellett létezik egy alapvető félelem a munkatársak körében azzal kapcsolatban, hogy mi történik, ha a vizsgálat során találnak valamit. Többen tévesen azt is gondolják, hogy az eredményeket megkapja a munkáltató és adott esetben ez a foglalkoztatásukra is kihatással lehet. Természetesen ez nem igaz, az adatok bizalmasak. A program indulása óta évről évre emelkedett a résztvevők száma, a programba belépőket és a program elhagyóit is számba véve elmondható, hogy a munkatársak 80 százaléka már egyszer részt vett a vizsgálaton. A részvétel ösztönzésével kapcsolatban a személyes megszólítás és példák jelenthetik a legnagyobb erőt.
    (Napi Gazdaság, 2010. február 22. A cikk a Budai Egészségközpont támogatásával készült.)


    Forduljon szakembereinkhez!

    A Budai Egészségközpontban öt helyszínen több mint 300 neves szakorvos magánrendelését keresheti fel mintegy 45 szakterületen. A személyre szabott ellátásról képzett, hosszú ideje együtt dolgozó szakembergárda gondoskodik. 23 év tapasztalatait és csaknem 450.000 ügyfelünk visszajelzéseit figyelembe véve folyamatosan azon dolgozunk, hogy a hozzánk fordulók számára igényeik és idejük tiszteletben tartásával a lehető leghatékonyabban szervezzük meg a gyógyító tevékenységet.

    Hírlevél feliratkozás - Budai Egészségközpont