2022-12-08 16:15 || 1.0.0
  • Szolgáltatásaink
  • Árlista
  • Kedvezmények
  • Magunkról
  • Kapcsolat
  • Karrier
  • Telefon: (+36) 1 489-52-00 | E-mail: info@bhc.hu

    Mindig figyeljünk a munkahelyi higiéniára!

    Jelen cikk 2022.02.21. előtt készült.

    Utolsó módosítás dátuma: 2022-02-02

    Ez a cikk több mint 2 éve frissült utoljára. Kérjük, olvasáskor vegye ezt figyelembe!

    A koronavírus folyamatos terjedésével egyre többet foglalkozunk azzal, hogy óvintézkedéseket tegyünk a munkahelyünkön is, és jobban odafigyeljünk a higiénés szokásainkra annak érdekében, hogy ne fertőzzük meg egymást. Egyre több cég hoz rendkívüli rendelkezéseket a járvány megfékezésére, például kötelezően előírják az otthoni munkavégzést, korlátozzák a munkavállalók utazásait, illetve tömegrendezvényen való részvételét. Ám, ha nap mint nap bejárunk dolgozni egy közös irodába, akkor általánosságban is, de fertőző betegségek idején még inkább érdemes odafigyelni a higiéniára, mert a leggondosabban takarított munkahelyen is számtalan olyan baktériumforrással találkozunk, amelyekre nem is gondolnánk.

    „Náthásan, betegen, légúti vagy emésztőszervi megbetegedéssel, ha csak lehet, maradjunk otthon. Sokan nem tudnak róla, de egy teljesen egészséges ember is számos kórokozót hordozhat, amely a szervezetéből kikerülve – például egy mikroszkopikus méretű székletszennyeződéssel – megbetegíthet másokat. Így okozhat fertőzést a heves hasmenéssel járó rota-, a noro- és a calicivírus, illetve a szalmonella és a kólibaktérium is. Ezenkívül különböző tárgyak felületére kerülve sokféle légúti vírus, például a nátha és az influenzavírus is tovább terjedhet. Ezért fontos átgondolni és tudatosítani, hogy melyek azok a közösen használt dolgok, illetve melyek azok a pontjai az irodának, amelyek melegágyai lehetnek a különféle baktériumoknak, továbbá, hogy hogyan kerülhetjük el a fertőzést” – mondta dr. Tordai Bertalan, a Budai Egészségközpont foglalkozás-egészségügyi szakorvosa.

    Út a munkaállomásig

    A tömegközlekedési eszközök kapaszkodóitól kezdve az irodaépület bejárati ajtaján át a liftgombokig, kilincsekig és kulcsokig minden olyan tárgyon rengeteg kórokozó telepedhet meg, amelyet a munkaállomásunkhoz való eljutásig kénytelenek vagyunk megfogni. Ezek között vannak olyanok, amelyek fél napig is fertőzőképesek maradnak, ezért sose felejtsünk el először kezet mosni, mielőtt munkához látnánk.

    Kórokozók az íróasztalon

    Nézzünk körül az íróasztalunkon! A számítógép billentyűzete, az egér felülete, a mobil, a töltő, de még a belépőkártyánk műanyag tokja is azon tárgyak közé tartozik, amelyeket a leggyakrabban megérintünk, így a felületükön és a réseikben hemzseghetnek a kórokozók. Ha olykor eszünk is az íróasztalon, a kisebb ételmaradékokon még a penészgombák is megtelepedhetnek. Érdemes egy csomag fertőtlenítő- vagy tisztítókendőt tartani a fiókunkban és időnként áttörölni ezeket a felületeket.

    Közösen használt eszközök

    Ha már a kezünkben van a fertőtlenítőkendő és végeztünk a saját asztalunk rendbetételével, diszkréten törölgessük le a közösen használt berendezéseket, például a fénymásolót, a kaputelefont, az italautomata vagy a kávéfőző gép kapcsolóját is, amelyeken szintén elképesztően sok kórokozó található.

    Kritikus pontok a mosdóban

    „Nem lehet elégszer hangsúlyozni azt sem, hogy vécéhasználat után kezet kell mosni. Sajnos ezt sem mindenki tartja be, pedig nemcsak a mosdóhasználat után, hanem előtte is tanácsos kezet mosni, hiszen a legintimebb testrészeinkhez vagy az azzal érintkező ruhadarabjainkhoz nyúlunk ilyenkor. Bár egyre több helyen működik automatikus fertőtlenítés, a vécéülőkére inkább ne üljünk le, ha nem muszáj. Emellett a mosdóban a kórokozók gyűjtőhelye lehet még a vécéöblítő, a kilincs, a csap és szappanadagoló is, így azokat is rendszeresen fertőtleníteni, illetve cserélni szükséges” – tette hozzá a Budai Egészségközpont szakembere.

    Ebédszünet a konyhában

    Legtöbbször az iroda teakonyhája ad helyet az ebédnek, ahol közösen használjuk a hűtőszekrényt az otthonról vagy a menzáról hozott étel tárolására, a vízmelegítőt, a mikrót, a mosogatót és az egyéb konyhai berendezéseket. Ezek fogantyúi, gombjai, valamint a mosogatószivacs és a törlőkendő szintén kórokozókkal lehetnek fertőzöttek, bármilyen gondosan végzik is a rutintisztítást a takarítók. Időnként, ajánlatos egy pár percet rászánni a leggyakrabban használt tárgyak áttörlésére, fertőtlenítésére. Lehetőség szerint használjunk saját bögrét, az evés előtti kézmosás pedig legyen természetes rutin.

    Kórokozók a levegőben

    A munkahelyek közös helyiségeiben maga a levegő is fertőzött lehet. Elég egyetlen olyan munkatárs, aki náthásan, betegen jön munkába, máris végig fertőzheti az egész részleget. Emellett egy rosszul karbantartott légkondicionáló is okozhat csoportos megbetegedést (gondoljunk csak a veszélyes legionárius betegségre). A munkáltató felelőssége, hogy rendszeresen tisztíttassa a klímaberendezést és ezáltal ne telepedjenek meg a különféle kórokozók a szűrőkben. A munkatársak pedig azzal tehetnek a legtöbbet, ha betegen otthon maradnak, az irodában pedig – különösen járványveszélyes időszakban – gyakori szellőztetéssel, légfrissítő, légfertőtlenítő spray használatával igyekeznek elkerülni a fertőzést.


    Forduljon szakembereinkhez!

    A tízszeres Superbrands-díjas Budai Egészségközpontban három helyszínen több mint 300 neves szakorvos magánrendelését keresheti fel mintegy 45 szakterületen. A személyre szabott ellátásról képzett, hosszú ideje együtt dolgozó szakembergárda gondoskodik. 22 év tapasztalatait és 400.000 ügyfelünk visszajelzéseit figyelembe véve folyamatosan azon dolgozunk, hogy a hozzánk fordulók számára igényeik és idejük tiszteletben tartásával a lehető leghatékonyabban szervezzük meg a gyógyító tevékenységet.

    Hírlevél feliratkozás - Budai Egészségközpont